Voor alle geliefden : de heerlijks chocoladefondant van Aurélie

Dit keer geen recept van een van onze campings… maar van mijzelf. Zoals februari de maand van de liefde is, vond ik dat het nu mijn beurt is om een recept met u te delen. En…. Omdat ik een lekkerbek ben, is het een recept met chocolade !

Dit recept is dus voor iedereen die veel van chocolade houdt.

Voor dit recept hebt u het volgende nodig :
een tablet chocola, 4 eieren, 150 gram boter en 180 gram suiker. Zorg ook voor een pakje room, suikerglazuur en een vanillestokje…. Dit is voor een heerlijke, kleine toevoeging.

Zoals bij elk goed toetjesrecept, beginnen we met het smelten van de chocolade. Tegelijkertijd laat u de boter smelten. En als u net als ik van snoepen houdt, leg dan een paar blokjes apart…😉

Zodra u uitgesnoept bent, hebt u de 4 eieren nodig, het liefst scharreleieren. Zelf heb ik geen kippen, dus hop, hop, hop, naar de buren voor een paar mooie verse eieren vers van de boerderij.😉

Als de eieren zijn toegevoegd aan het mengsel, is het klaar en kan het in een beboterde bakvorm. De baktijd bepaal ik altijd op het oog, zo tussen de 15 en 20 minuten…. Oké 17 minuten als u een getal wilt !

Let op : als het gebakken is, is de fondant meteen erg fondant.

Zoals ik al zei, ben ik een lekkerbek, daarom voeg ik mijn eigengemaakte slagroom toe aan het fondant. Het is heel makkelijk en snel te maken, en.. superlekker. Neem een kom, doe de room en een beetje glazuursuiker erin. Hoe meer suiker, hoe zoeter de slagroom !! Voeg eventueel een beetje vanille toe. Even kloppen en klaar.

Verdeel de slagroom over de fondant en het is klaar om te serveren !!

Eet smakelijk allemaal😉

Source : http://www.marmiton.org

Laisser un commentaire

